Проєкт Тимчасового порядку організації освітнього процесу у 2020-2021 н.р.
І. Відповідальність за виконання Тимчасових рекомендацій щодо організації га протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв'язку поширенням коронавірусної хвороби COVID-19 (далі Тимчасових рекомендацій) покладається на засновника (власника) та керівника закладу освіти.
ІІ. Керівник та медичний працівник закладу освіти забезпечують:
• щоденний контроль за виконанням Тимчасових рекомендацій;
• проведення роз'яснювальної роботи з учасниками освітнього процесу щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів коронавірусної хвороби (COVID-19) серед персоналу або здобувачів освіти;
• недопущення до роботи персоналу, визначеного таким, який потребує самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров'я;
• проведення інструктажу для працівників щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції (COVID-19), дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів
• дотримання черговими вчителями або класними керівниками алгоритмів дій на випадок надзвичайної ситуації (далі НС), пов'язаної із реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) серед здобувачів освіти та працівників закладу освіти:
Алгоритм дій чергового вчителя
на випадок НС, пов'язаної з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19), при вході учня до закладу освіти
1. Не допустити учня до закладу освіти, якщо його супроводжують батьки та надати рекомендації звернутися до сімейного лікаря. Проінформувати дистанційно про недопущення до навчання (за допомогою телефонного зв’язку) медичного працівника школи.
2. Ізолювати учня (направити до шкільного медичного кабінету), якщо учень прийшов до школи без супроводу батьків.
3. Проінформувати чергового адміністратора.
Алгоритм дій вчителя або класного керівника
на випадок НС, пов'язаної з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19), під час навчання учнів
1. Зателефонувати шкільній медичній сестрі. Проконтролювати, щоб медична сестра виміряла температуру в усіх учнів класу.
2. Повідомити чергового адміністратора про НС.
3. Учнів класу ізолювати у класі. Дітям заборонити рухатися по школі. Обмежити вхід до приміщення інших осіб.
4. Виявити коло контактних осіб.
5. Провести інструктаж з учнями класу (позаплановий) із відповідними записами у журналі Інструктажів кабінету.
6. Повідомити батьків учнів про НС.
Алгоритм дій чергового адміністратора
на випадок НС, пов'язаної з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) під час навчання учнів
1. Повідомити управління освіти та директора школи про НС.
2. Проконтролювати виконання алгоритму дій вчителем та медичним працівником:
- ізоляція учнів класу в кабінеті, закріпленому за класом;
- виявлення кола контактних осіб;
- вимірювання температури усіх учнів класу із реєстрацією даних у відповідному журналі;
- інформування батьків про НС;
- проведення інструктажу з учнями класу із відповідними записами у журналі Інструктажів кабінету.
3. Організувати вихід учнів зі школи, безпечний для інших учасників освітнього процесу, з метою подальшої самоізоляції учнів класу на 2 тижні.
4. Організувати позапланову дезінфекцію усіх приміщень школи, особливо того приміщення, де виявлений випадок захворювання.
5. Здійснити контроль за станом здоров’я та наступним дистанційним навчанням учнів даного класу.
Алгоритм дій чергового адміністратора
на випадок НС, пов'язаної з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) серед працівників закладу освіти
1. Не допустити працівника до закладу освіти, якщо температура перевищує 37,2 С та надати рекомендації звернутися до сімейного лікаря.
2. Зробити відповідний запис у журналі температурного скринінгу працівників школи (вказати температуру, ознаки захворювання та не допущення до роботи).
3. Проінформувати дистанційно про НС (за допомогою телефонного зв’язку) медичного працівника школи.
4. Проінформувати дистанційно про НС директора школи.
5. Організувати заміну уроків вчителя або заміну працівника.
Пам’ятка для батьків
1. Перед тим, як збирати дитину до школи, виміряйте їй температуру (при температурі 37,2 С учень не допускається до навчання).
2. Огляньте дитину, щоб не було симптомів захворювання (нежить, почервоніння очей, червоне горло та ін.)
3. Покладіть у портфель дитини:
- пляшечку із водою (0,5 л), оскільки питні фонтанчики у школі використовувати заборонено;
- запасні маски (у тому числі багаторазового використання) із розрахунку, що маску треба змінити через 3 години;
4. Якщо у дитини маска багаторазового використання, то не забувайте її прати та прасувати.
5. Проконтролюйте, щоб дитина вдягла маску перед виходом до школи.
6. Пам’ятайте, що вхід в школу батьків, бабусь, дідусів з початком навчального року суворо заборонено.
7. Якщо Вам необхідно вирішити певні питання, зателефонуйте до або після уроків класному керівнику.
8. Запишіть у щоденнику дитини мобільні телефони батьків для можливості зв’язку у випадку недопущення дитини до закладу освіти.
9. Під час освітнього процесу додаткові входи-виходи школи закриваються. Відкритими під охороною залишається центральний вхід-вихід.
ІІІ. Допуск до роботи персоналу закладу освіти та учнів здійснюється за умови використання засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски, у тому числі виготовлених самостійно) після проведення термометрії безконтактним термометром.
Працівники із ознаками гострого респіраторного захворювання або підвищеною температурою тіла понад 37.2 С не допускаються на робоче місце.
ІV. Усі працівники закладу та учні забезпечують себе самостійно засобами індивідуального захисту із розрахунку і захисна маска на 3 години роботи. Після кожного зняття засобів індивідуального захисту та перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту, працівники та учні повинні ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом.
Класний керівник забезпечує резерв захисних масок класу, на випадок, коли деякі учні забули маски вдома.
V. Керівник закладу освіти забезпечує:
• організацію централізованого збору використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами на вивіз твердих побутових відходів;
• проведення навчання працівників щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації, контроль за виконанням цих вимог;
• необхідні умови для дотриманням працівниками правил особистої гігієни (рукомийники, мило рідке, паперові рушники (або електросушарки для рук), антисептичні засоби для обробки рук тощо);
• обмеження проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях (окрім заходів необхідних для забезпечення функціонування закладів освіти - проведення педагогічних рад, конкурсних комісій, конференцій трудового колективу тощо);
• медичний пункт закладу необхідними засобами та обладнанням (безконтактними термометрами, дезінфекційними, в тому числі антисептичними засобами для обробки рук, засобами особистої гігієни та індивідуального захисту);
• розміщення інформації (плакатів/банерів) про необхідність дотримання
• респіраторної гігієни та етикету кашлю.
VІ. Вимоги щодо організації освітнього процесу
1. Враховуючи, що проєктна потужність закладу освіти становить 960 учнів, а фактично навчається 829 учнів, то у 2020-2021 н.р. на період адаптивного карантину заклад освіти переходить на двозмінну форму навчання:
- учні 1-х класів навчаються тільки у звичайному, традиційному режимі;
- для учнів 2-3 х, 7-11-х класів перша зміна навчання ;
- для учнів 4-6-х класів друга зміна навчання.
2. Початок уроків під час адаптивного карантину відповідно становить:
8.00 - для учнів першої зміни (1-3,7-11-ті класи)
11.45 – для учнів другої зміни (4-6-ті класи)
Педагогічний склад закладу освіти перед початком занять проводить опитування учасників освітнього процесу щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби.
Між уроками першої та другої зміни, а також в кінці робочого дня прибиральниками службових приміщень проводяться технічні перерви – дезінфекція усіх приміщень: очищення і дезінфекція підлоги та поверхонь (в тому числі дверних ручок, столів. місць для сидіння, перил, тощо).
Після кожного навчального заняття проводиться провітрювання впродовж не менше 10 хвилин.
У навчальних кабінетах, де заняття відбуваються у підгрупах (інформатика, іноземна мова, трудове навчання), дезінфекція поверхонь (крім підлоги) здійснюється педагогічними працівниками кожної перерви. На період адаптивного карантину їх не залучають до чергування у коридорах.
Антисептики та дезінфікуючі розчини постачає у школу управління освіти.
Під час технічної перерви між І та ІІ змінами класні керівники з учнями, які приступили до навчання на середній зміні, організовано ідуть на вулицю на прогулянку, а потім повертаються до школи.
Відповідно, учні середньої зміни на початку навчання верхній одяг до гардеробу не здають.
Під час перерв чергові вчителі та класні керівники слідкують за тим, щоб учні кожного класу знаходились переважно у межах своїх уявних «бульбашок», межі яких визначені фарбою на підлозі.
3. Маршрут руху учасників освітнього процесу до школи:
початкові класи (1-ші-4-ті класи) – бічні евакуаційні двері;
- старшої школи (5-ті-11-ті класи) – бічні евакуаційні двері справа від центрального входу
3.1. Вхід до приміщень закладу дозволяється при наявності захисної маски або респіратора. Захисні маски можуть не використовуватися під час проведення занять у навчальних приміщеннях. Під час пересування приміщеннями закладу освіти використання захисних масок є обов'язковим.
Працівники школи та учні забезпечують себе масками самостійно із розрахунку, що маску необхідно змінювати кожні 3 години. Якщо маска саморобна або передбачає багаторазове використання, то її необхідно прати та прасувати.
Для збору використаних масок на кожному поверсі у школі буде розміщено по одному контейнеру із написом «Контейнер для використаних масок». В кінці робочого дня ці маски будуть утилізовані.
3.2. На вході до всіх приміщень закладу організовуються місця для обробки рук антисептичними засобами. Місця дня обробки рук позначаються яскравим вказівником про правила та необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка, тощо).
3.3. Температурний скринінг на вході до школи проводить медична сестра (у медичному кабінеті) за 20 хвилин до початку робочого дня кожного вчителя та записує дані до відповідного журналу.
4. Маршрут руху учасників освітнього процесу по школі
Початкова школа
Кабінети початкової школи відокремлені від старшої школи. На підлозі у коридорах та сходах – розмітка для руху учнів..
Уроки фізичної культури за умови сприятливої погоди вчителів проводять на свіжому повітрі.
Старша школа (5-ті – 11-ті класи)
Для учнів старших класів уроки переважно проводяться у тих кабінетах, за якими закріплений клас, за винятком уроків:
- трудового навчання (технології);
- інформатики;
- іноземної мови;
- фізичної культури.
На підлозі у коридорах та сходах – розмітка для руху учнів
5. Харчування учасників освітнього процесу:
Організація харчування відбувається шляхом роздачі попередньо фасованої харчової продукції, відповідно до норм харчування у закладах освіти, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.204 р. № 1591
6. На час адаптивного карантину заборонити проведення екскурсій та навчальної практики.
7. У навчальних кабінетах розмістити графік провітрювання та тижневий розклад учнів із зазначенням уроків, які проводяться дистанційно.
І. Відповідальність за виконання Тимчасових рекомендацій щодо організації га протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв'язку поширенням коронавірусної хвороби COVID-19 (далі Тимчасових рекомендацій) покладається на засновника (власника) та керівника закладу освіти.
ІІ. Керівник та медичний працівник закладу освіти забезпечують:
• щоденний контроль за виконанням Тимчасових рекомендацій;
• проведення роз'яснювальної роботи з учасниками освітнього процесу щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів коронавірусної хвороби (COVID-19) серед персоналу або здобувачів освіти;
• недопущення до роботи персоналу, визначеного таким, який потребує самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров'я;
• проведення інструктажу для працівників щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції (COVID-19), дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів
• дотримання черговими вчителями або класними керівниками алгоритмів дій на випадок надзвичайної ситуації (далі НС), пов'язаної із реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) серед здобувачів освіти та працівників закладу освіти:
Алгоритм дій чергового вчителя
на випадок НС, пов'язаної з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19), при вході учня до закладу освіти
1. Не допустити учня до закладу освіти, якщо його супроводжують батьки та надати рекомендації звернутися до сімейного лікаря. Проінформувати дистанційно про недопущення до навчання (за допомогою телефонного зв’язку) медичного працівника школи.
2. Ізолювати учня (направити до шкільного медичного кабінету), якщо учень прийшов до школи без супроводу батьків.
3. Проінформувати чергового адміністратора.
Алгоритм дій вчителя або класного керівника
на випадок НС, пов'язаної з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19), під час навчання учнів
1. Зателефонувати шкільній медичній сестрі. Проконтролювати, щоб медична сестра виміряла температуру в усіх учнів класу.
2. Повідомити чергового адміністратора про НС.
3. Учнів класу ізолювати у класі. Дітям заборонити рухатися по школі. Обмежити вхід до приміщення інших осіб.
4. Виявити коло контактних осіб.
5. Провести інструктаж з учнями класу (позаплановий) із відповідними записами у журналі Інструктажів кабінету.
6. Повідомити батьків учнів про НС.
Алгоритм дій чергового адміністратора
на випадок НС, пов'язаної з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) під час навчання учнів
1. Повідомити управління освіти та директора школи про НС.
2. Проконтролювати виконання алгоритму дій вчителем та медичним працівником:
- ізоляція учнів класу в кабінеті, закріпленому за класом;
- виявлення кола контактних осіб;
- вимірювання температури усіх учнів класу із реєстрацією даних у відповідному журналі;
- інформування батьків про НС;
- проведення інструктажу з учнями класу із відповідними записами у журналі Інструктажів кабінету.
3. Організувати вихід учнів зі школи, безпечний для інших учасників освітнього процесу, з метою подальшої самоізоляції учнів класу на 2 тижні.
4. Організувати позапланову дезінфекцію усіх приміщень школи, особливо того приміщення, де виявлений випадок захворювання.
5. Здійснити контроль за станом здоров’я та наступним дистанційним навчанням учнів даного класу.
Алгоритм дій чергового адміністратора
на випадок НС, пов'язаної з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) серед працівників закладу освіти
1. Не допустити працівника до закладу освіти, якщо температура перевищує 37,2 С та надати рекомендації звернутися до сімейного лікаря.
2. Зробити відповідний запис у журналі температурного скринінгу працівників школи (вказати температуру, ознаки захворювання та не допущення до роботи).
3. Проінформувати дистанційно про НС (за допомогою телефонного зв’язку) медичного працівника школи.
4. Проінформувати дистанційно про НС директора школи.
5. Організувати заміну уроків вчителя або заміну працівника.
Пам’ятка для батьків
1. Перед тим, як збирати дитину до школи, виміряйте їй температуру (при температурі 37,2 С учень не допускається до навчання).
2. Огляньте дитину, щоб не було симптомів захворювання (нежить, почервоніння очей, червоне горло та ін.)
3. Покладіть у портфель дитини:
- пляшечку із водою (0,5 л), оскільки питні фонтанчики у школі використовувати заборонено;
- запасні маски (у тому числі багаторазового використання) із розрахунку, що маску треба змінити через 3 години;
4. Якщо у дитини маска багаторазового використання, то не забувайте її прати та прасувати.
5. Проконтролюйте, щоб дитина вдягла маску перед виходом до школи.
6. Пам’ятайте, що вхід в школу батьків, бабусь, дідусів з початком навчального року суворо заборонено.
7. Якщо Вам необхідно вирішити певні питання, зателефонуйте до або після уроків класному керівнику.
8. Запишіть у щоденнику дитини мобільні телефони батьків для можливості зв’язку у випадку недопущення дитини до закладу освіти.
9. Під час освітнього процесу додаткові входи-виходи школи закриваються. Відкритими під охороною залишається центральний вхід-вихід.
ІІІ. Допуск до роботи персоналу закладу освіти та учнів здійснюється за умови використання засобів індивідуального захисту (респіратора або захисної маски, у тому числі виготовлених самостійно) після проведення термометрії безконтактним термометром.
Працівники із ознаками гострого респіраторного захворювання або підвищеною температурою тіла понад 37.2 С не допускаються на робоче місце.
ІV. Усі працівники закладу та учні забезпечують себе самостійно засобами індивідуального захисту із розрахунку і захисна маска на 3 години роботи. Після кожного зняття засобів індивідуального захисту та перед одяганням чистих засобів індивідуального захисту, працівники та учні повинні ретельно вимити руки з милом або обробити антисептичним засобом.
Класний керівник забезпечує резерв захисних масок класу, на випадок, коли деякі учні забули маски вдома.
V. Керівник закладу освіти забезпечує:
• організацію централізованого збору використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами на вивіз твердих побутових відходів;
• проведення навчання працівників щодо одягання, використання, зняття засобів індивідуального захисту, їх утилізації, контроль за виконанням цих вимог;
• необхідні умови для дотриманням працівниками правил особистої гігієни (рукомийники, мило рідке, паперові рушники (або електросушарки для рук), антисептичні засоби для обробки рук тощо);
• обмеження проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях (окрім заходів необхідних для забезпечення функціонування закладів освіти - проведення педагогічних рад, конкурсних комісій, конференцій трудового колективу тощо);
• медичний пункт закладу необхідними засобами та обладнанням (безконтактними термометрами, дезінфекційними, в тому числі антисептичними засобами для обробки рук, засобами особистої гігієни та індивідуального захисту);
• розміщення інформації (плакатів/банерів) про необхідність дотримання
• респіраторної гігієни та етикету кашлю.
VІ. Вимоги щодо організації освітнього процесу
1. Враховуючи, що проєктна потужність закладу освіти становить 960 учнів, а фактично навчається 829 учнів, то у 2020-2021 н.р. на період адаптивного карантину заклад освіти переходить на двозмінну форму навчання:
- учні 1-х класів навчаються тільки у звичайному, традиційному режимі;
- для учнів 2-3 х, 7-11-х класів перша зміна навчання ;
- для учнів 4-6-х класів друга зміна навчання.
2. Початок уроків під час адаптивного карантину відповідно становить:
8.00 - для учнів першої зміни (1-3,7-11-ті класи)
11.45 – для учнів другої зміни (4-6-ті класи)
Педагогічний склад закладу освіти перед початком занять проводить опитування учасників освітнього процесу щодо їх самопочуття та наявності симптомів респіраторної хвороби.
Між уроками першої та другої зміни, а також в кінці робочого дня прибиральниками службових приміщень проводяться технічні перерви – дезінфекція усіх приміщень: очищення і дезінфекція підлоги та поверхонь (в тому числі дверних ручок, столів. місць для сидіння, перил, тощо).
Після кожного навчального заняття проводиться провітрювання впродовж не менше 10 хвилин.
У навчальних кабінетах, де заняття відбуваються у підгрупах (інформатика, іноземна мова, трудове навчання), дезінфекція поверхонь (крім підлоги) здійснюється педагогічними працівниками кожної перерви. На період адаптивного карантину їх не залучають до чергування у коридорах.
Антисептики та дезінфікуючі розчини постачає у школу управління освіти.
Під час технічної перерви між І та ІІ змінами класні керівники з учнями, які приступили до навчання на середній зміні, організовано ідуть на вулицю на прогулянку, а потім повертаються до школи.
Відповідно, учні середньої зміни на початку навчання верхній одяг до гардеробу не здають.
Під час перерв чергові вчителі та класні керівники слідкують за тим, щоб учні кожного класу знаходились переважно у межах своїх уявних «бульбашок», межі яких визначені фарбою на підлозі.
3. Маршрут руху учасників освітнього процесу до школи:
початкові класи (1-ші-4-ті класи) – бічні евакуаційні двері;
- старшої школи (5-ті-11-ті класи) – бічні евакуаційні двері справа від центрального входу
3.1. Вхід до приміщень закладу дозволяється при наявності захисної маски або респіратора. Захисні маски можуть не використовуватися під час проведення занять у навчальних приміщеннях. Під час пересування приміщеннями закладу освіти використання захисних масок є обов'язковим.
Працівники школи та учні забезпечують себе масками самостійно із розрахунку, що маску необхідно змінювати кожні 3 години. Якщо маска саморобна або передбачає багаторазове використання, то її необхідно прати та прасувати.
Для збору використаних масок на кожному поверсі у школі буде розміщено по одному контейнеру із написом «Контейнер для використаних масок». В кінці робочого дня ці маски будуть утилізовані.
3.2. На вході до всіх приміщень закладу організовуються місця для обробки рук антисептичними засобами. Місця дня обробки рук позначаються яскравим вказівником про правила та необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка, тощо).
3.3. Температурний скринінг на вході до школи проводить медична сестра (у медичному кабінеті) за 20 хвилин до початку робочого дня кожного вчителя та записує дані до відповідного журналу.
4. Маршрут руху учасників освітнього процесу по школі
Початкова школа
Кабінети початкової школи відокремлені від старшої школи. На підлозі у коридорах та сходах – розмітка для руху учнів..
Уроки фізичної культури за умови сприятливої погоди вчителів проводять на свіжому повітрі.
Старша школа (5-ті – 11-ті класи)
Для учнів старших класів уроки переважно проводяться у тих кабінетах, за якими закріплений клас, за винятком уроків:
- трудового навчання (технології);
- інформатики;
- іноземної мови;
- фізичної культури.
На підлозі у коридорах та сходах – розмітка для руху учнів
5. Харчування учасників освітнього процесу:
Організація харчування відбувається шляхом роздачі попередньо фасованої харчової продукції, відповідно до норм харчування у закладах освіти, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.204 р. № 1591
6. На час адаптивного карантину заборонити проведення екскурсій та навчальної практики.
7. У навчальних кабінетах розмістити графік провітрювання та тижневий розклад учнів із зазначенням уроків, які проводяться дистанційно.