Сторінка соціального педагога
соціальний педагог
Дорош Ірина ВолодимирівнаГодини роботи: пн-пт – 8.00 – 17.00
Для батьків:Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженнї впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У школі він є громадським інспектором з охорони дитинства.
Урядова" гаряча" лінія з попередження домашнього насильства1547
Національна дитяча "гаряча" лінія 0 800 500 225 або 116111 Соціальний педагог:- здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
- приймає участь в організації безкоштовного харчування учнів з малозабезпечених родин та учнів інших пільгових категорій;
- бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді;
- допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків, сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;
- проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах);
- є посередником між школою, сім'єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.
Для учнів:У яких випадках звертатися до соціального педагога?якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;
якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;
якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків;
і просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє...
Інформація уповноваженої особи Чернігівської загальноосвітньої школи №7До якої слід звернутися у випадках булінгу (цькування ) та насильства в сім’ї:
Жовток Олена Михайлівна (заступник директора з навчально-виховної роботи) тел. 3-04-03,3-02-56
У випадку домашнього насильства звертатись 102 Національна поліція: повідомляти про факт насильства;
15-47 Урядовий контактний портал: цілодобово надаються інформаційні, психологічні, психологічні та юридичні консультації;
0-800-213-103 безоплатна правова допомога;
0-800-500-335; 116-123 (короткий номер з мобільного) національна «гаряча лінія» з питань запобігання домашнього насильства, торгівлею людьми, гендерної дискримінації.
Організації та установи, до яких слід звертатися у випадку насильства1. Територіального органу поліції або за телефоном 102
2. Чернігівського міського центру соціальних служб сім'ї, дітей та молоді т. 678-607, 678-604
3. Управління у справах сім'ї, молоді та спорту Чернігівської міської ради т. 774-000, 774-134
4. Чернігівського обласного бюро судово-медичної експертизи т. 608-382
5. Обласного центру соціально-психологічної допомоги т. 5-83-97 (цілодобово), 5-82-74
6. Відділ соціально-профілактичної роботи (психолог для дівчат підліткового віку) т. 670-453
7. Безкоштовні телефонні «Гарячі лінії»
Національна дитяча «гаряча лінія»: 116-123 (загальноєвропейський номер) чи 0-800-500-335 (для дзвінків з компетентного мобільного): консультують з дитячих питань психологи, юристи та соціальні працівники.
8. Омбудсмен з прав дитини в Україні Микола Миколайович Кулеба (044) -255-64-50
ЗАЯВАzayava.pdf [192.94 Kb] (завантажень: 1)План заходів
спрямованих на запобігання та протидію булінгу
в ЗОШ № 7 міста Чернігова на 2023 – 2024 н.р.plan-zahodv.pdf [422.79 Kb] (завантажень: 2)Для батьків
Поради батькам під час війниВійна зумовлює сильний стрес, розчарування, страх. Як дорослим впоратися з такими емоціями, а відтак допомогти дитині? Радимо скористатися такими порадами:
Слухайте Одні діти хочуть говорити про стресогенну ситуацію, другі — ні. Обидві реакції — нормальні й природні. Якщо дитина хоче поговорити, дайте їй змогу в комфортних умовах поділитися думками й поставити запитання. Уважно вислухайте дитину, при цьому зверніть увагу на мову її тіла, емоції та спонукайте її до спокійної розмови.
Не уникайте складних розмовДорослі хочуть захистити дитину від тривожних переживань. А тому намагаються уникати складних розмов, які, на їхню думку, можуть зумовити в дитини негативні емоції. Утім, дитину засмучує власне стресогенна ситуація, а не розмови про неї.
Запропонуйте дитині поговорити й поставте їй відкриті запитання: «Що б ти хотів (-ла) знати?» або «Що ти відчуваєш?». Нехай інтереси та думки дитини визначають тему розмови. Якщо не можете відповісти на те чи те запитання, зізнайтеся у цьому дитині. А відтак скористайтеся нагодою побути «учнем» і разом із дитиною дослідіть питання, яке її цікавить. Переконайтеся, що не надаєте зайву інформацію, не вживаєте незрозумілі дитині слова
Контролюйте контент, який споживає дитинаНаразі по телебаченню та в соціальних мережах детально висвітлюють воєнні події, які відбуваються в країні. Цей контент часто містить фото та відеоматеріали, які не призначені для дітей. Крім цього, навіть дошкільники можуть самостійно шукати відповіді на запитання, які їх цікавлять, в інтернеті. Намагайтеся стежити, якої якості та в яких обсягах інформацію отримує дитина, і будьте готові інтерпретувати та пояснити те, що вона не зрозуміла
Будьте готові до будь-яких запитань та реакцій дитиниБудьте готові до того, що дитина ставитиме запитання про війну. Відповідаючи, стежте за тоном голосу, зберігайте спокій і будьте чесними з дитиною. Поясніть дитині, зважаючи на її вік, що наразі відбувається в країні, і що ви та інші люди робите для того, щоб захистити її та вашу сім’ю. Адекватно реагуйте на відповіді та додаткові запитання дитини.
Діти по-різному реагують на стресогенні події. Це залежить від віку та характеру дитини, та того, чи мала вона травмівний досвід у минулому. Немає правильної чи неправильної емоційної реакції на страх чи тривогу. Тож будьте готові до того, що у дитини може змінитися настрій, поведінка, щоденні звички, зокрема апетит і режим сну. Адекватно й співчутливо реагуйте на такі зміни. Однак зауважте, що вони нормальні, якщо тривають протягом короткого періоду часу.
Потурбуйтеся про себеНіхто не застрахований від емоцій, викликаних труднощами. Визначте свої реакції і почуття та приділіть їм увагу. Пам’ятайте, що ви — надійний ресурс для вашої дитини, а тому найліпший спосіб допомогти їй — подбати про свій стан та психічне здоров’я. Поділіться з дитиною техніками, які допомагають вам долати стрес, позбуватися негативних емоцій.
Підтримуйте рідних і приймайте підтримку Сім’я — найліпше джерело підтримки у складних ситуаціях, зокрема і під час війни. Тож покладайтеся на своїх батьків, братів і сестер і самі допомагайте їм. Війна та труднощі, які вона зумовлює, — можливість для сім’ї не лише продемонструвати свою стійкість, а й зміцнити родинні зв’язки.
Вірте у краще
Зберігайте оптимістичний настрій і дивіться в майбутнє. Люди, сподіваються на краще й позитивно мислять, розвивають стійкість і підвищують свої шанси впоратися з негараздами й при цьому зберегти свій добробут та психічне здоров’я.
Рекомендації батькам щодо профілактики агресивної поведінки підлітківУ підлітковому віці агресивна поведінка є своєрідним захисним механізмом. Враховуючи всі чинники, що беруть участь у становленні агресивної поведінки підлітків, можна попередити чи обмежити вияв форм агресії. У спілкуванні з агресивними дітьми потрібно виявляти чималі стриманість, терпіння, пам'ятаючи, що маленькі забіяки, тероризуючи інших, самі страждають від власної упертості, гнівливості, дратівливості. Почуття провини, порушення душевної рівноваги, незадоволеність не проходять в агресивних дітей, навіть якщо їм удається на когось вилити свої негативні емоції. Таким дітям необхідно дати зрозуміти, що дорослий (учитель, батьки) – їхній союзник у вирішенні внутрішніх проблем. Агресивні діти повинні переконатися, що їх люблять, а їхні вчинки псують враження при них, до того ж не приносять їм полегшення. Необхідно тактовно і послідовно навчати дитину самоконтролю, внутрішньої зібраності і стриманості. Перевести активність агресивної дитини в конструктивне русло допоможе вивчення її інтересів і схильностей. Поступове ускладнення завдань, що вимагають рішучості, сміливості, енергійності реакції, дасть змогу відвернути дитину від дріб'язкового «з'ясування відносин» і переключити на організацію спільної діяльності, успіх якої залежить від уміння співробітничати з іншими.
Рекомендації батькам щодо спілкування з агресивними дітьми• Пам'ятайте, що заборона й підвищення голосу – найнеефективніші способи подолання агресивності, лише зрозумівши причини агресивної поведінки і знявши їх, ви можете сподіватися, що агресивність дитини буде знижена.
• Дайте дитині можливість вихлюпнути свою агресію, спрямувати її на інші об'єкти. Дозвольте їй побити подушку або розірвати «портрет» її ворога і ви побачите, що в реальному житті агресивність у даний момент знизилася.
• Показуйте дитині особистий приклад ефективної поведінки. Не допускайте при ній вибухів гніву або лихослів'я про своїх друзів або колег.
• Важливо, щоб дитина повсякчас почувала, що ви любите, цінуєте і приймаєте її. Не соромтеся зайвий раз її приголубити або пожаліти. Нехай вона бачить, що потрібна і важлива для вас.
Рекомендації батькам щодо стримування агресивної поведінки підлітків• Виявляти до підлітка більше уваги, любові та ласки.
• Батьки повинні стежити за своєю поведінкою в сім'ї. Кращий спосіб виховання дітей – єдність їхніх дій.
• Не застосовувати фізичні покарання.
• Допомагати підлітку знаходити друзів. Заохочувати розвиток позитивних аспектів агресивності, а саме завзятості, активності, ініціативності, перешкоджати її негативним рисам, зокрема ворожості, скутості.
• Пояснювати підлітку наслідки агресивної поведінки.
• Враховувати у вихованні та навчанні особистісні властивості підлітка.
• Надавати підлітку можливість задовольнити потреби в самовираженні й самоствердженні.
• Обмежувати перегляд відеофільмів та комп'ютерних ігор зі сценами насильства.
• Спрямовувати енергію підлітка у правильне русло, наприклад, заняття у спортивних секціях; заохочувати його до участі в культурних заходах.
Соціально-правовий захист дітейКримінальна відповідальністьkrimnalna-vdpovdalnst.docx [18.87 Kb] (завантажень: 14)Підліткова дружбаpdltkova-druzhba.docx [14.18 Kb] (завантажень: 6)Поради батькам, які виховують дітей з інвалідністюporadi-batkam-yak-vihovuyut-dtey-z-nvaldnstyu.docx [18.91 Kb] (завантажень: 4)Рекомендації батькам обдарованих дітейrekomendacyi-batkam-obdarovanih-dtey.docx [15.26 Kb] (завантажень: 4)ТОП 7 порад, як підтримувати дитинуtop-7-porad-yak-pdtrimuvati-ditinu.docx [17.94 Kb] (завантажень: 6)Як підтримати соціальні навички вашої дитиниyak-pdtrimati-socaln-navichki-vashoyi-ditini.docx [14.67 Kb] (завантажень: 6)Як правильно хвалити дитину yak-pravilno-hvaliti-ditinu.docx [16.05 Kb] (завантажень: 5)Методичні рекомендації з протидії булінгу
В останні часи розмов про проблеми насильства точиться багато. Проте, на жаль, лише тільки розмов. Про це усюди говорять, а ось дієвих прикладів конкретної допомоги знають небагато. Особливо, коли ЦЕ стосується САМЕ ВАС. Особливо, коли ПРО ЦЕ соромно і лячно комусь розказати. Особливо, коли ПРО ЦЕ страшно ЗІЗНАТИСЯ в першу чергу САМОМУ СОБІ.
Будь-ласка, вчіться попереджувати біду, вчіть цьому інших.
Збережіть себе, збережіть тих, хто поруч із вами, і тих, хто дійсно любить вас.
З повагою соціальний педагог